12 Temmuz 2009 Pazar

RUS turistlerin değeri anlaşılmaya başlandı

. Kimi ülkeler, Rus tur operatörleri aracılığıyla, Rus turistleri kendilerine çekebilmek için, promosyon kampanyalarının sınırlarını zorluyor. Ekonomik kriz ortamında daha az Rusya vatandaşının tatil için yurtdışına çıkması, tur operatörleri arasında rekabeti arttırdı. Rusturk.com’un haberine göre, destinasyonlar ve oteller, müşteri çekebilmek için tur operatörleri aracılığıyla vize ücretlerini karşılamaktan turistlere masaj ve akşam yemeği hediye etmeye kadar pek çok cazip teklif sunuyor. İşte yabancı tur operatörlerinin promosyonlarından bazı örnekler: Avrupa’ya tur satan pek çok operatör, kişi başı ortalama 65-75 avro arasında olan Schengen vizesi ücretlerini kendileri ödemeyi vaat ediyor. Yunanistan, İtalya, Bulgaristan, Romanya ve Slovenya, vize promosyonunun en yaygın yapıldığı ülkeler. Normalde yarım pansiyon tur paketi satan pek çok operatör de turistleri teşvik etmek için öğlen yemeğini hediye olarak vermeye ve turları pratikte tam pansiyona dönüştürmeye başladı. Bu konuda İspanya, Yunanistan, Kıbrıs ve Yunanistan öne çıkıyor. Daha ziyade pahalı tatil destinasyonlarının uyguladığı bir promosyon yönetim ise, “5 gün öde, 7 gün kal” gibi, otel konaklamalarına bir veya iki gün ücretsiz ekleme yapılması… İtalya ve İspanya bu konuda başı çekiyor. Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere bazı ülkelerin tur paketlerinde çocuk indiriminin yaşı yükseltilerek satışlar arttırılmaya çalışılıyor. Bazı oteller, 18 yaşına kadar olanları çocuk kategorisinde ücretsiz ağırlıyor. Bazı oteller ise tur paketi alanlara ücretsiz SPA kürleri, masaj, ala carte restoranlarda ücretsiz akşam yemeği, çevre turları önererek satışları arttırma peşinde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder